Jag minns när jag var yngre och var så otroligt rastlös. Jag hade så många drömmar som jag ville uppfylla men hade ingen aning om var jag skulle börja. Min mamma bad mig skriva ner mina drömmar på en lapp; både långsiktiga och kortsiktiga mål. Och vet ni? Allt som stod på den listan gick i uppfyllelse! Jag tog tag i saker och ting and made it happen. Några av punkterna på den listan var att skaffa hund (check!), jobba i klädaffär (check!) och bo i Los Angeles (check!). Man måste jobba hårt för det man brinner för, och dreams don't work unless you do. Min något uppdaterade lista kommer här: 
 
 
1. Att gifta mig med mitt livs stora kärlek (en dröm som går i uppfyllelse på fredag) och ha ett lyckligt äktenskap fyllt med glädje och kärlek.
 
2. Att få bli mamma en vacker dag. Drömmen skulle vara två underbara friska barn, men jag skulle vara evigt tacksam över att få ETT litet mirakel ♥
 
3. Att bli hund- och kattägare tillsammans med sambon. Ett hushåll utan djur känns så tomt.
 
 
 
4. Besöka Los Angeles igen. Mitt hjärta slår lite extra för just den staden. 
 
5. Resa och utforska nya länder, nya städer. Gärna ett nytt land varje år. 
 
6. Bli en bättre fotograf. Så pass bra att jag kanske skulle kunna extraknäcka som fotograf en vacker dag, och ha mitt egna företag inom det. 
 
 
 
7. Roadtrippa genom USA.
 
8. Göra en Harry Potter studio tour i London. 
 
9. Jag vill bli modigare och kunna testa nya maträtter lite oftare.
 
10. Inskaffa ordentligt smink och lära mig använda det. För tillfället är det enda jag äger i princip en mascara och en eyeliner, hehe. 
 
11. Umgås mera med familjen ♥
 
 
 
12. Bli av med min spyfobi. 
 
13. Träna och bygga muskler. 
 
14. Fotografera fina naturbilder både i Finland och utomlands. 
 
 
15. Vinna på lotto, hehe. 
 
16. Renovera köket och göra lite småfix i huset. 
 
 
 
17. Jag vill gärna lära mig njuta till fullo av "nuet". 
 
18. Ta upp ridningen igen, och hitta motivationen som försvann för flera år sen. 
 
 
 
19. Lära mig att sluta stressa. 
 
20. Interraila i Europa. 
 
21. Besöka en sommarfestival åtminstone vartannat år.
 
22. Festa loss i Las Vegas en tredje gång. 
 
23. Ha en fin och prydlig trädgård som jag känner mig nöjd med. 
  
 
24. Ordna en rolig möhippa för en vän. 
 
25. Ordna en överrasknings födelsedagsfest för en vän. 
 
26.  Alltid ha coolt hår. 
 
  
 
27. Bli inspirerad av något varje dag.
 
28. Att aldrig sluta vara barnslig. 
 
29. Att vara mer positiv.
 
30. Fortsätta på min sleeve. 

 
 
31. Hikea upp till Hollywood skylten fler gånger. 
 
32. Se mina bästa vänner gifta sig. 
 
33. Testa på någonting nytt minst en gång i månaden. 
 
34. Äga en cool bil
 
 
 
35. Leva ett långt och friskt liv. 
 
36. Bli bättre på att hålla ordning och reda. 
 
37. Kunna njuta av ett glas rött och lite sött ibland utan att få dåligt samvete för att det är ohälsosamt.  
 
 
 
38. Kunna hjälpa någon att uppfylla sina drömmar. 
 
39. Bli bättre på att skriva. 
 
40. Bli en bättre lyssnare. 
 
41. Skriv en bok. 
 
42. Focus on being productive instead of busy som Tim Ferris sa. 
 
43. Bli mer avslappnad framför kameran. 
 
 
 
44. Göra en piercing i naveln. 
 
45. Ta upp yogan igen. 
 
46. Läsa mer böcker. 
 
47. Lära mig spela piano. 
 
48. Bjuda mina föräldrar på en rolig resa.
 
49. Bli mer tålmodig. 
 
50. Njuta av livet till fullo! :) 
 
 

1 kommentarer

Elli

11 Aug 2016 10:41

Åh nu vart ja rikti insipirera å! =)

Kommentera

Publiceras ej