Tjenare, tjenare! 
Jag tycker vi kör en lägesrapport såhär tisdagen till ära. 
 
  • Jag har känt mig såååå trött av det eländiga mörkret och jag har påverkats mer av det i år än tidigare år känner jag. De senaste dagarna har jag äntligen känt energin, glädjen och inspirationen återvända och det känns alldeles jätteunderbart. Efter min promenad i solskenet tidigare idag kände jag mig som en helt ny människa. Håll hårt i hatten nu för här kommer vårlänslorna! Heheh. 
  • What else... JO! Jag har nu varit exakt en månad utan godis, choklad, glass och annat sött. Det kan ju också vara en bidragande orsak till att jag mår bättre och känner mig piggare. Tränar gör jag regelbundet också. Ska fortsätta min sockerstrejk, ser ingen som helst orsak att sluta med det då det går såhär bra, och det inte längre är ett stressmoment. Börjar den jäkla snåltanden värka så har jag gömt  lite mörkchoklad i skåpet, en bit av det (usch!) och snålheten är som bortblåst. En grön smoothie funkar också lika bra och det är ju sååå himla gott!
  • För en vecka sen krockade jag med en älg. Jag hann se den i diket och hann bromsa GANSKA i tid. Jag minns att jag hann tänkta "yes, den hinner över vägen!" och sen... BOOOM, jag körde den rakt i bakändan. Fatta chocken. Den sprang iväg, och jag fick total panik och ringde min man och berättade vad som hade hänt och funderade mest kring hur mycket skada älgen fick. Kunde inte tänka på någonting annat än det stackars djuret just då. Polisen kom och granskade mig och bilen och gav mig grönt ljus att köra hem, de skulle tillsammans med en jägare kolla om de kunde hitta älgen. Jag klarade mig undan med en smärre chock, bilen fick lite plåtskador och är nu på bilverkstan för att bli uppfräschad. Så snälla ni, kör försiktigt och framförallt med förstånd. Thank you. 

  • Jag har börjat spela The Sims 4. Och det är så fruktansvärt beroendeframkallande. Här en dag satt jag och spelade 4-5 timmar i sträck. Min man såg alldeles förskräckt ut när jag plötsligt tjöt "men herregud, efter allt pippande är jag nu gravid en tredje gång, jag hinner ju inte ta hand om dem alla då du jobbar och satsar på karriären här!". Heheh. Har alltså (fantasilöst nog) två simmar som heter Jenni & Lauri och de bor i ett stort fancyt hus som jag byggde tack vare penga fusket. Så att. 

    Det var allt för idag. 
    HEJDÅÅÅÅ!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej