Sambon sitter och spelar på sin nya xbox one och jag ligger i soffan med laptopen och lyssnar på musik. Jag är alldeles varm inombords efter den fina julen som firades i hemtrakterna. Att komma hem till sitt barndomshem, till en överlycklig hund och glada föräldrar - ja det finns inget som slår det. Julmaten var lika god som alltid och mammas efterlängtade efterrätt som vi bara får på julen smakade bättre än någonsin. Julklapparna var en succé och alla var glada och tacksamma för vad de fick. Jag höll på att ramla av stolen då jag öppnade sambons julklappar till mig; En Calvin Klein parfym och ett Tamron objektiv till min kamera, och inte vilket objektiv som helst, utan ett 150-600mm! 
 
Jag njöt verkligen av varje sekund under tiden vi var hemma. Det var så roligt att umgås med både min sida av familjen och sambons sida av familjen. Vi är så lyckligt lottade. Jag kunde inte annat än storlé då vi letade efter pappas radiostyrda helikopter på grannens gård då vinden hade fört iväg den, då jag satt och pysslade garnbollar med mamma på golvet medans resten av familjen spelade Trivial Pursuit, då vi tittade på när sambons brorsbarn öppnade sina julklappar och blev så glada över allt vad de fick, över svärmors tappra försök att bygga ihop en lego u-båt, åt hunden som hoppade upp i vår säng och väckte oss efter en regnig morgonpromenad, åt hästarna som gnäggade när de hörde oss, åt min mammas min när hon fick en selfie stick, åt pappas grova skämt...
 
Det gäller att ta vara på de stunder man har tillsammans. ♥  
Hjärtat är fullt av kärlek. Och jag blir alldeles tårögd då jag tänker på hur fin familj jag har och på hur mycket jag älskar dem. Så det är nog bäst att jag slutar här innan dethär hormonstinna mensmonstret börjar storböla.  
 
Avslutar med ett foto jag fick av månen då jag testade mitt nya objektiv tillsammans med systeryster. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej